Fajr 06:25 | Shuruq 08:20 | Dhuhr 12:02 | Asr 13:25 | Maghrib 15:40 | Ishaa 17:35 (Mere...)

Erklæring fra forskellige islamiske organisationer i danmark vedrørende den ulyksalige begivenhed i usa

Skrevet af Bilal Assaad den .

Som muslimer, både enkeltpersoner og organisationer, har vi aldrig tøvet med at tydeliggøre vores standpunkt i den daglige debat på såvel politisk som folkeligt niveau, med udgangspunkt i den Islamiske Sharia.

Oftest bliver vi stillet overfor spørgsmål om vold og ekstremisme efter den kolde krigs ophør. Det burde være nok at forstå, at Koranen understreger at sikkerhed og ordnede forhold er det bedste og noget folk kan nyde. Det er netop den Islamiske Sharia's formål at sikre netop denne sikkerhed og de ordnede forhold for alle folk uden skelen til kulør, religion eller kultur.
Dette er ikke første gang, at vi klargør vores standpunkt. Men vi understreger endnu en gang, at de uløselige knuder, der er opstået mellem nationer grundet splid, de katastrofale udviklinger der er opstået på grund af krige, inddragelse af uskyldige civile liv, udøvelse af overdrevne krigshandlinger og ødelæggelse af civile strukturer eller personlig ejendom, er noget vi aldrig ville kunne give tilladelse til.

Ekstremisme bør forbydes i enhver form, hvad enten det kommer fra enkeltpersoner eller fra nationer og uanset hvor i verden det kunne være. Vi fordømmer det, som skete i USA, ligesom vi fordømmer det, som sker imod det undertrykte palæstinensiske folk, og det som sker overfor folk i det nordlige Irland og de betrængte irakiske borgere, det tjetjenske folk, folket i Kashmir m.v.

Vi håber oprigtigt, at det internationale samfund vil sikre, at politikerne hæver sig op til det højeste niveau af menneskelighed, indtil årsagerne til had og uforsonelighed udviskes, racisme inddæmmes, forudindtagethed fjernes og jorden bliver til et stort fredeligt sted.

Organisationer:
- Det Islamiske Trossamfund (Sjælland)
 Dortheavej 45
 2400 København NV

- Det Islamiske Forbund i Jylland og på Fyn

- Det Islamiske Trossamfund (Fyn)
 Orbækvej 274
 5220 Odense SØ